V zadnjih dneh se vse več zaskrbljenih uporabnikov koprskega skate parka (in njihovih staršev) obrača na Športno društvo Obala riders z zelo podobnim vprašanjem: “Zakaj je rekvizitom x dovoljena vožnja po skate parku, rekvizitom y pa ne?”
Mnogim se zdi, da se jim dogaja krivica, drugi so razumevajoči, spet tretji pa obtožujejo Športno društvo Obala riders, da je diskriminatorno in da se poteguje samo za pravice rolkarjev in BMX kolesarjev.
Na tem mestu je potrebno poudariti, da je Športno društvo Obala riders zgolj predlagalo pravila novega skate parka Javnemu zavodu za šport Mestne občine Koper prav na poziv slednjega, tablo s pravili pa je postavil omenjeni zavod sam.
Športno društvo Obala riders je v veliki večini sestavljeno iz rolkarjev in BMX kolesarjev, ki so v društvu tudi najbolj aktivni. V statutu društva je zapisano: “Športno društvo Obala riders je prostovoljno, samostojno, nepridobitno združenje fizičnih oseb, ki se ukvarjajo z rolkanjem, rolanjem in BMX kolesarjenjem.”
Kljub temu, da so za gradnjo in vzdrževanje objektov na skate parku Bali, pogajanja z občino za nov skate park v Kopru, vodeno vadbo za otroke in mladino, prijave na razpise in izvajanje programov, ki izhajajo iz le-teh, v bistveni meri zaslužni rolkarji in BMX kolesarji, je Športno društvo Obala riders zelo vključujoče za vse tipe urbanih športnikov.
Skate park Bali je običajno poln najrazličnejših urbanih športnikov, ki so vselej dobrodošli, pod pogojem, da so uvidevni do ostalih uporabnikov skate parka, spoštujejo varnostne smernice in zdravo kmečko pamet ter pazijo, da pri svoji vožnji ne uničujejo objektov. V to kategorijo ponavadi sodijo uporabniki rolarjev in kotalk, ki so sicer številčno veliko manj prisotni v primerjavi z rolkarji in BMX kolesarji, a sovedno dobrodošli, saj so se za zdaj izkazali za izredno spoštljive in uvidevne uporabnike skate parka. Prav tako lahko z veseljem sporočimo, da smo se povezali s Klubom gorskih kolesarjev Obala za prijavo na nagradno igro podjetja Alliance za pridobitev asfaltiranega pumptracka oz. koloparka, ki ni primarno namenjen urbanim športnikom, ampak gorskim kolesarjem, s katerimi zaradi spoštljivega odnosa prav tako radi sodelujemo.
Žal pa ne moremo enako trditi za uporabnike skirojev; po izkušnjah iz skate parka Bali, nekdanjega koprskega skate parka, izolskega, novogoriškega, mariborskega skate parka in ostalih športnih objektov, kjer se člani ŠD Obala riders večkrat udejstvujejo, so v veliki večini uporabniki skirojev (inpoganjalčkov, gorskih koles, longboardov ipd.) ne le moteč, ampak (pre)večkrat tudi nevaren element.
Glede na to, da so v veliki večini uporabniki skate parkov na zgoraj naštetih rekvizitih mlajši otroci, obstaja večja možnost (in v praksi je skoraj vedno tako), da ne poznajo občih smernic za obnašanje v skate parku. Vsak uporabnik skate parka bi moral pri vožnji slediti določenim pravilom – gre predvsem za uporabo “zdrave kmečke pameti” in uvidevnosti do drugih uporabnikov.
Zato, da lahko vsi varno in nemoteno uporabljajo skate park, je potrebno potrpljenje vsakogar, ki je v tistem trenutku vskate parku. To je mogoče le tako, da vsakdo počaka, da pride na vrsto, pred tem pa se prepriča, da ni nikogar v liniji oz. na objektu, ki si ga želi uporabiti. Nujno potrebno je torej opazovanje dogajanja v skate parku, tj. kako se ostali udeleženci gibljejo in kako preprečiti križanje s smerjo vožnje ostalih. Ob čakanju na idealen trenutek se je potrebno namestiti v območje, kjer ne oviramo ostalih udeležencev, ob premoru pa je potrebno zapustiti območje skate parka in se usesti na klopi ali tribune, ki so za to namenjene. Sedenje in kakršnokoli zadrževanje na objektih znotraj skate parka je izjemno nevarno početje, žal pa so ponavadi ravno uporabniki rekvizitov, ki so v večini skate parkov prepovedani (longboardi, skiroji, gorska kolesa, poganjalčki ipd.), tisti, ki toradi počnejo. Nevarna razvada specifično uporabnikov skirojev je ta, da se nemalokrat zadržujejo na robu ramp na način, da prednje kolo štrči čez t.i. coping, kar lahko predstavlja moteč dejavnik za tiste, ki želijo uporabiti coping pri svojih manevrih in nevarnost za uporabnike, ki želijo na tistem mestu izvajati trike, a prednje kolo skiroja iz žabje perspektive zlahka spregledajo.
Pogosto srž težave tiči v starših.
Na primer skiroji so zelo lahki in nezahtevni za uporabo, v nasprotju z rolko in BMX kolesom, ki zahtevajo veliko več časa in truda za napredek. Otroci se torej zelo hitro naučijo voziti skiro, zato se staršem lahko zdi, da so pripravljeni za vožnjo po skate parku v družbi bolj izkušenih uporabnikov, ki pa so prav zaradi izkušenj in postopnega pridobivanja znanja veliko bolj podučeni o smernicah in normah uporabe skate parka. Starši si mnogokrat sploh ne vzamejo časa za razlago pravil svojim otrokom, ampak jih enostavno pripeljejo do skate parkain brezskrbno sedijo na klopcah ob skate parku ali še huje, odidejo, misleč, da bodo vsi ostali uporabniki skate parka pazili na njihovega otroka.
Nikomur seveda ni v interesu, da bi poškodoval sebe ali drugega udeleženca skate parka, vendar je to mnogokrat kljub pazljivosti izkušenih uporabnikov lahko neizogibno.
Eden od poglavitnih razlogov za omejitve v koprskem skate parku je tudi dejstvo, da je Koper in slovenska Istra nasploh, zelo priljubljena turistična destinacija, še posebej v poletnih mesecih. Veliko družin iz vse Slovenije in bližnjih držav pripelje svoje malčke na skirojih, poganjalčkih in ostalih (za skate park neprimernih) rekvizitih in jih odpelje do bližnjega skate parka, ki zato poka po šivih od prenatrpanosti, sama vožnja pa postane prenevarna. Najbolj očiten primer je skate park v Izoli, ki se nahaja v bližini kampa in je v poletnih mesecih tako poln otrok, da je za lokalne rolkarje in BMX kolesarje uporaba skate parka popolnoma onemogočena. Obstaja torejupravičena bojazen pred podobnim scenarijem v koprskem skate parku. Morda najbolj pereč razlog za omejitve v koprskem skate parku pa je uničenje betonskih elementov še pred samo otvoritvijo skate parka.
Veliko skirojev in poganjalčkov je namreč izdelanih tako, da njihovo podvozje drsa ob betonske pregibe, kar povzroči veliko odškrbljenega betona. Škodo povzročajo tudi gorska kolesa z blatnimi gumami in posamezniki z blatnimi čevlji, ki umažejo betonsko površino, ki je zaradi tega veliko bolj spolzka in nevarna. Prav uporabniki takih rekvizitov so tisti, ki se niso držali navodil na opozorilnih tablah in preskakovalitrakove na gradbišču skate parka in tako povzročali nemalo dodatnega dela in stroškov. Športno društvo Obala riders skuša delovati kot združenje urbanih športnikov v slovenski Istri in zagotoviti, da so potrebe urbanih športnikov slišane in uslišane, predvsem pa se zavzema za dvig kvantitete in kvalitete infrastrukture za udejstvovanje v teh športih. Pri tem je včasih potrebno sprejemati kompromise, ki delujejo v dobrobit večine.
Zavedamo se, da obstaja tudi peščica nekoliko starejših in/ali bolj odgovornih uporabnikov skirojev in ostalih rekvizitov, ki spadajo med bolj problematične, zato jim svetujemo, da se združijo in ustanovijo društvo, ki se bo zavzemalo za izboljšanje položaja njih samih.
ŠD Obala riders se prav tako zaveda, da je obveščanje javnosti in vzgajanje mladih riderjev najboljši način za zagotovitev varne uporabe skate parka, zato bodo člani društva v koprskem skate parku zelo kmalu posneli video z naslovom “Skate parkbonton”, ki bo nazorno prikazoval smernice varne uporabe skate parka. QR koda s povezavo do videa bo nalepljena na že obstoječo tablo s pravili uporabe skate parka Koper. Društvo bo v kratkem spet organiziralo vodeno vadbo za rolkarje in BMX kolesarje ter dogodke, tekmovanja in delavnice na tem področju. Ob otvoritvi koprskega skate parka, dogodka, o katerem so mnogi lokalni urbani športniki sanjali že od nekdaj, se vam lepo zahvaljujemo za podporo skozi vsa ta leta.Lep pozdrav in varno vožnjo vam želimo,ŠD Obala riders



